Strona Główna · Szukaj · · Układ zapłonowy · Układ paliwowy · Układ napędowy · Dlaczego nie odpala · Silnik 139QMB 50 cm · Instalacja elektryczna · Żywotność silnika chińskiego 4T · Polecane niezawodne skutery Listopad 22 2014 10:55:44
Nawigacja
Strona Główna
FAQ
Kontakt
Galeria


Brak paliwa w gaźniku
Akumulator
Jaki olej do skutera 4T
Kiedy wymienić pasek napędowy
Cylinder
Tłok
Sworzeń tłoka
Wał korbowy
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 27
Najnowszy Użytkownik: skuter
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Wał korbowy

Aby wyjąć wał korbowy należy rozpołowić silnik. Po wyjęciu wału przystępujemy do jego oględzin. Najczęstsze usterki przy wale to awarie związane ze stopą i główką korbowodu. Jeśli chodzi o główkę korbowodu to z reguły jest to normalne zużycie. Różnica w wymiarze średnicy zewnętrznej sworznia tłoka i otworu w główce korbowodu nie może przekroczyć 0.02 mm.  Aby ocenić stopień zużycia łożyska stopy korbowodu należy unieruchomić  wał a następnie chwycić za korbowód popychając  i ciągnąć w kierunki prostopadłym do osi wału. Jeśli wyczujemy luz wał do wymiany. Nie należy mylić tego luzu z luzem osiowym który w silniku 139QMB jest dopuszczalny do granicy 0.55 mm. Jest to ruch stopy korbowodu w kierunku równoległym do osi wału. Sprawność łożyska  stopy korbowodu możemy sprawdzić jeszcze w sposób który teraz opisze. Chwytamy wał za korbowód. Cały wał zwisa swobodnie a my trzymamy go za korbowód. Teraz bierzemy młotek gumowy i uderzamy w główkę korbowodu. Jeśli po uderzeniu usłyszmy metaliczny dźwięk jest bardzo prawdopodobne że wał do wymiany. Podczas wymiany cylindra lub tłoka należy bardzo uważać aby nie uszkodzić łożyska  stopy korbowodu. Jeśli po wymianie tłoka lub cylindra po odpaleniu i dodaniu gazu zaczynasz słyszeć dziwne stukanie znaczy to że uszkodziłeś łożysko przy nieostrożnym wkładaniu tłoka w cylinder.Wały do silnika z reguły są sprzedawane jako całość. Uszkodzenie któregoś z elementów wału możemy rozpoznać po rodzaju dźwięków wydobywających się z silnika. Uszkodzenie lub nadmierne zużycie zespołu główki korbowodu po głosie podobnym do grzechotania. Uszkodzenie stopy korbowodu po wyraźnie odczuwalnym stukaniu przy pracy silnika pod mocniejszym obciążeniem. Na wolnych obrotach nie musi być słychać. Natomiast zużycie głównych łożysk wału po charakterystycznym burczeniu i odczuwalnych drganiach silnika. Każde sprawne łożysko po umyciu w nafcie powinno pracować prawie bezgłośnie i bez oporów. Jeśli grzechocze podczas ruchów należy je wymienić. Wszelkie przebarwienie na wale w kolorze niebieskawym świadczą o przegrzewaniu silnika. Może to świadczyć o złym smarowaniu. Należy wówczas sprawdzić pompę oleju. Podczas kontroli wału należy sprawdzić jego koła napędzające wałek rozrządu i pompę oleju. Sprawdzamy miejsce montażu wariatora na wale. Oglądamy również miejsce montażu koła magnesowego alternatora. Miejsce na czopie wału, rowek pod wpust alternatora. Jeśli jest jakieś uszkodzenie wału które uniemożliwia prawidłowe i pewne zamontowanie wariatora i koła magnesowego alternatora, wtedy należy się wymiana wału na nowy.

Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Części do skuterów
Wyślij paczkę bez wychodzenia z domu
Reklamy
Usługi księgowe Kraków Katalog Stron WWW Skutery
Kod
Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie